(¯`·._.·( منتديات »(¯`v´¯)» ايجى كــوول )·._.·°¯).
هاذا الرسالة تفيد بأنك غير مسجل لدينااا ...لا تقراء وترحل بل قم بتسجيل لكى ينهض المنتدى الى الاعلى

نتمنالكم مشاهدة ممتعة وتستفيدوا منا وتفيدونا نتمنالكم اسعج واطيب الاوقات

تحياتـ ادارة منتدى ايجى كووووووووووووول

الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثدخولالتسجيل

شاطر | 

الظلم كتر اوى فى مصر

كاتب الموضوعرسالة
ahmedtotty
مشرف قسم الترفيه و الالعاب

ذكر
عدد المشاركـات : 71
اعلام الدولة :
المزاج :
الهويات :
دعاء : DragoN_DarK_
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: الظلم كتر اوى فى مصر   الإثنين مايو 31, 2010 2:32 pm

بوصو يا جماعة انا كلامى ده منو استفسار و منو جواب لموضوع السندريلا هوة ممكن ربنا يظلم اسغفر الله العظيم انا اعرف وحد هوة قريب منى ونسب و حب كأخ كبير كن فى مجرد مشجرة فى يوم 10 رمضان2009 مجرد مشجرة قتل بها شخص بمنطقة نصف ريفية ببولاق الدكرور و هو كان معزوم على الفطر عن صاحبة هناك فا بالصدفة واحد رمة صاروخ تحت رجل اخت صاحبو فذعأتلو و ده حقها طبعأً بس اخوه دربها علشان زعأتلو و هيا عندها 22 سنة ياعنى مينفعش حد غريب يضربها علشان كبيرة المهم امت خناقة بين ال2 و ال2 علتهوم كبيرة فى البلاد ديه المهم الخناقة اعديت ساعتين فى مشجرة بين العلتين و طبعا جوز اوختى داه الى كان عنده لاهم هيمسكو صحبو يضربوه و كان ممكن يموت علشان مانو ماسكي اسلحة بيضاء فا دفع عن صاحبو فواحد من العيلة التنية كان كعاه طبنجاه عيار 9 ميلى ضرب بيها تهويش علشان ينهى الخناقة بس الرصاصة جات فى واحد اتلتو و داه كان طالب فى كلية التجارة ربنا يصبر اهلو المهم جيه البوليص بعد القتل و ي خد سبعة و التامن جوز اختى و اتحقق معاهم مع ان القاتل البلاد ديه كلها تعرفو بس خايفين منو لان عامو فى مجلس الشعب و داه الى مأمور السجن الواحيد الى طلع عاندو شوية رحمة و سند القضياة كلهة عليه بس المشكلة انو هربان بس باردو اهل البلد الو لعيل يشهاد على حسام الدين محمود الى هوة جوز اختى انو هوة الى قتل فا اوختى و حماتها اومو محامين كبار بمعنا المكلمة واحد اسمو (المستشار فتحى ابو غابة) و(احمد المناع)و التنين مأدمين 9 بنود لو موجودين فى قضية هشام طلعت ممكن يخرجوه برأة وى ادمو شكوى عن كل الى فى القضية طلعوهم كلهم الا جوز اختى ليه علشان عليه شاهد منه لله بش هومة خرجوهم على زمة القضية يعنى لحد جلسة الحكم بس جوز اختى فضل جوة المهم كانت كل اقول الواد ده مشوشة يعنى ببتغير و مانت صقتنا انو يطلع برأة فى الجلسة صقة عمياء بس نزل اودام قاضى ولله ولله ولله ظالم و مصر كلها عرفاه و هأولكو دليل على ظلمو فى الاخر المهم انو نزل اودام القاضى هوة خد 7 سنين و طبعاً بدون دليل مادى و الى كانو فى المشلجرة خدو كل واحد 3 سنين انا نافسى حد يأولى ليه ياخدو الاحكام ديه و أولاً

1_مافيش دليل مادى (الى هوة السلح) ده اولاً

2_ تقرير الب الشرعى ال نظر القاتل 6على6 لكن جوز اوختى لبس نظارة

3_فى 5شهود الو ان جوز اختى ملوش دعوة و فى شاهد واحد بس دانو

4_ان فى فارغ واحد بس للمسادس و داه معليهوش بصمة لجوز اختى

ونبى مش داه ظلم و ولله كل الى كان يعرفو وى الى نكلمو عنه كان بيدعيلو بيالدموع

وى انا نفسى اعرف ازاى ربنا يرضى بكدة انا نفسى حد يرود علية و يأولى ممكن ربنا يعوضو على كل داه ولا هيفضل مظلوم كدة
وى على فكره هوة دخل الشجن وى اختى حامل فى الشهر ال5 و خلفت وى هوة مش موجود معاهة وى ابوه مات وى مش رضين نأولو علشان ممكن يموت نفسه جوة شوفو بأأ لامة الواحد ابوه يموتوى لامة نروحلو زيارة يسأل عنه نأولو مش ادر يجى بس

و مش حرام ابنو يكبر 7سنين من غيره

انا نفسى اعرف الظلم فى بلدنا يوصل لكدة الواحد لزم يخاف على نفسه لان الحكومة فى مصر مش بترحام انا بس نفسى حد يرود علية يأولى ده ابتلاْ من ربنا ماع ان حسام ده كان بيصلى و مان فى رمضان الى داخل فيه السجن مطلع زكاة على ابنه الى كان جاى ولى اختبر بس مطول و ربنا هيعوضو

وى باردو فى ظابط كان كويس جدأ فى السجن الى وأع فيه حسام وى بيحبو جداً لانو مقتنع انو باريأ الو انتا هاتخود نصف مدة حسن سير و سلوك باردو انا نفسى اعرف ديه حقيقة ولا لا
و شكراً
ahmedtotty

ذكر
عدد المشاركـات : 71
اعلام الدولة :
المزاج :
الهويات :
دعاء : DragoN_DarK_
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: الظلم كتر اوى فى مصر   الإثنين مايو 31, 2010 2:39 pm

معلش انا مطلخبط فى كتابت شوية كلام لانى كانت منفعل فى الموضوع داه لانو ظلم بجد
_samo_
اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى

ذكر
عدد المشاركـات : 364
اعلام الدولة :
المزاج :
الهويات :
دعاء : الله هم انى اسألك العفو فعفوا عنا
الاوسمة :

مُساهمةموضوع: رد: الظلم كتر اوى فى مصر   الإثنين مايو 31, 2010 2:52 pm

جزاك الله كل خير

انا لو عنيا تشوف غيرلك انا مش هفتحها واى كلمة حلوة مش منك مش هسمعها
قفلت قلبى عليكى خلاص وكتبت عليه اسمك اه دمعت ليه ده انا اموت نفسى ومشفش دمعة اه منك
انا لو اطول افرشلك قلبى تمشى عليه لان اتخلقت علشان احقق كل اللى بتحلمى بيه
قفلت قلبى عليكى خلاص وكتبت عليه اسمك اه دمعت ليه ده انا اموت نفسى ومشفش دمعة اه منك
http://egy-cool.yoo7.com

الظلم كتر اوى فى مصر
صفحة 1 من اصل 1